Bowers & Wilkins MT-30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins MT-30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Marnix2009 11-01-2010
Geschreven voor: Bowers & Wilkins MT-30

Ik was op zoek naar een goede 5.1 sateliet-systeem. Ik heb een beamer aan mijn plafond hangen en dan doe je de huidige films echt tekort met een 'oud' stereo systeem.

Belangrijke punten voor mij waren: goede geluidskwaliteit bij film én muziek, plus een aantrekkelijk design.

Na veel internet-onderzoek ging mijn voorkeur uit naar de B&W MT-20 en de KEF KHT205.3.

Tijdens het luisteren vond ik de B&W's mooier, met name bij lage volumes. Bovendien vind ik het design van de B&W satelieten gewoon mooier, maar dat is smaak. de zilveren speakers zijn makkelijk op te hangen (geweldig ingenieus montagesysteem!) en zijn niet storend aanwezig in het interieur.

Dan de sub. In eerste instantie ging ik voor de standaard vierkante sub (ASW610?), maar heb op advies van de verkoper ook de PV1 geprobeerd. Een heel stuk duurder, maar wat een prestatie! Ik ben geen echte audiofiel en verwachte niet een verschil te horen die zoveel meer waar zou kunnen zijn. Wat een verrassing. De PV1 is echt heeeel veeeel beter. Vooral bij snelle bas-tonen achter elkaar worden de meeste subs een monotone brom. De PV1 is heel erg bij de les en is dus snel actief als het moet, maar dus ook weer snel neutraal. Uiteindelijk voor de PV1 gekozen, want een investering als dit kan je beter in 1x goed doen, want je gaat nooit achteraf nog eens je sub vervangen.

De MT-30 heb ik thuis staan als 5.1 systeem (kan ook als 7.1 als je dat wilt) en staat bij mij gecombineerd met de Marantz NR1501 receiver en Marantz BD7004 Blu-ray-speler.

De totale set inmiddels 3 maanden operationeel. Ben nog steeds onder de indruk van de prestatie. Vooral bij films is het indrukwekkend. Daar kan eigenlijk geen bioskoop tegenop. Als enige minpunt zou ik de middentonen kunnen noemen bij het spelen van muziek. het feit dat je kies voor kleine speakers en een aparte sub betekent dat je consessies doet bij de middentonen. Die zijn niet zo goed als bij grote full-range speakers. Maar ja, die wilde ik ook niet meer in mijn kamer hebben.....

Eindconclusie: als je kies voor satielietsysteem, dan is dit echt één van de beste en mooiste om te zien, maar daar betaal je ook voor.

herjogerritsen 10-12-2008
Geschreven voor: Bowers & Wilkins MT-30

Heb dit systeem januari 2007 aangeschaft. Hiervoor had ik front: KEF Q55 center: KEF Q9c Rear: KEF Q1 en als sub: REL QUAKE. Reden voor de aanschaf van het B&W systeem was voornamelijk dat het enorm veel ruimte scheelt en een fantastisch design. Nu het geluid; uiteraard is dit een review, dus subjectief.
Zelf vind de sub; B&W PV-1 ongeevenaard, wat een geluid!! Echt geen woorden voor. Ultiem strak, zuiver laag en dat uit zo'n kleine sub! Vele malen beter dan de REL. De satelieten; uiteraard moest ik concessies doen. De Kef's zijn veel groter en zetten dus ook een completer geluidsbeeld neer. Wel sterk afhankelijk van de opname. Sub maakt veel goed. Het midden en hoog gedeelte is van de B&W echt zeer goed. In deze prijs klasse is dit de absolute top waar het gaat om: ruimte winst en strak design. De andere sets; lees BOSE; JBL; Mordaunt Short en KEF sateliet systeem, worden al snel Mickey Mouse setjes.